Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2025, 2 (327), 7-12

Open Access Article

Дуальна освіта у контексті реалізації цілей сталого розвитку

Кузнєцова Марина Аркадіївна
кандидат економічних наук, доцент, старший науковий співробітник відділу інтеграції науки, освіти та бізнесу, Державна установа «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», м. Одеса, Україна, e-mail: kuznetsova.zzk@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-7055-7168

Гейко Людмила Михайлівна
кандидат економічних наук, доцент, старший науковий співробітник відділу інтеграції науки, освіти та бізнесу, Державна установа «Інститут ринку і економіко-екологічних досліджень Національної академії наук України», м. Одеса, Україна, e-mail: geykoluda@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-9863-9176

Цитувати статтю:

Кузнєцова М. А., Гейко Л. М. Дуальна освіта у контексті реалізації цілей сталого розвитку. Науковий вісник Одеського національного економічного університету; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса : Одеський національний економічний університет. 2025. № 2 (327). С. 7-12.

Анотація

Мета роботи полягає у дослідженні теоретичного змісту та практичного застосування дуальної освіти як одного з механізмів реалізації Цілей сталого розвитку. Методика дослідження базується на застосуванні методів наукової абстракції, аналізу та синтезу, а також були використані такі прийоми аналізу як узагальнення, порівняння, графічний метод. Результати дослідження надали змогу обґрунтувати позицію щодо визнання дуальної форми навчання як інноваційного механізму, впровадження якого сприятиме формуванню міст, що навчаються, та, загалом, реалізації Цілей сталого розвитку. Практична значимість дослідження полягає у поширенні розвитку дуальної освіти як елементу зміни парадигми навчального процесу відповідно до реалій сучасного економічного середовища на глобальному рівні як одного з механізмів практичної реалізації в Україні принципів концепції міст, що навчаються.

Ключові слова

Цілі сталого розвитку; якість освіти; місто, що навчається; дуальна освіта; Глобальна мережа ЮНЕСКО міст, що навчаються; освітній рівень населення; інноваційна економіка.

JEL classification: F430; H400; H520; I280; J240; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2025-2-327-7-12

УДК: 377.091.33-027.22

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. URL: https://surl.li/xxflbw (дата звернення 10.07.2024).
  2. Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року. Указ Президента України від 30.09.2019 документ 722/2019 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019#Text (дата звернення 15.07.2024).
  3. Цілі сталого розвитку: Україна. Національна доповідь. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/natsionalna-dopovid-csr-Ukrainy.pdf (дата звернення 12.06.2024).
  4. Про освіту: Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення 22.06.2024).
  5. Габенко І. М. Аспекти організації підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти. Теорія і методика професійної освіти. 2019. Т. 1. Вип. 11. С. 104-107. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/ 2019/11/part_1/24.pdf (дата звернення 15.07.2024).
  6. Довгенко Я. О., Яременко Л. І., Яременко Ю. В. Впровадження дуальної освіти у виші: переваги та ризики. Економіка та суспільство. 2021. Випуск 28. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-28-29 (дата звернення 15.07.2024).
  7. UNESCO. Beijing declaration on building learning cities lifelong learning for all: promoting inclusion, prosperity and sustainability in cities. International conference on learning cities Beijing, China, 2013. October 21–23. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000226755 (дата звернення 22.07.2024).
  8. UNESCO Global Network of learning cities 2015: Guiding Documents / UNESCO Institute for Lifelong Learning. Hamburg, Germany, 2015. 24 р. URL: https://surl.li/akovsr (дата звернен- ня 05.07.2024).
  9. Council Resolution on a strategic framework for European cooperation in education and training towards the European Education Area and beyond (2021-2030) (2021/C 66/01). Official Journal of the European Union. C 66/1. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX: 32021G0226(01)) (дата звернення 10.06.2024).
  10. Sustainable development goals. Ukraine. URL: https://sdg.ukrstat.gov.ua/uk/4-4-1 (дата звернення 11.07.2024).
  11. Постійне представництво України при ЮНЕСКО URL: https://surl.li/xxrgnf (дата звернення 23.07.2024).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->