ISSN 2415-3869 (Online)

Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2025, 2 (327), 80-88

Open Access Article

Особливості управління ціновою політикою телекомунікаційних послуг

Парій Людмила Віталіївна
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій, м. Київ, Україна, e-mail: v_pariy@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-7070-2521

Отримано: 10.02.2025    Ухвалено: 22.02.2025    Опубліковано онлайн: 03.04.2025

Цитувати статтю:

Парій Л. В. Особливості управління ціновою політикою телекомунікаційних послуг. Науковий вісник Одеського національного економічного університету; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса : Одеський національний економічний університет. 2025. № 2 (327). С. 80-88.

Анотація

У статті досліджено формування цінової політики телекомунікаційних послуг. Управління ціною є важливою для бізнес-стратегії операторів, оскільки впливає на прибутковість та конкурентоспроможність. Фактори ціноутворення включають витрати на інфраструктуру та технології, конкуренцію, попит, регулювання та вартість обслуговування. Розвиток технологій, таких як 5G, вимагає інвестицій, що впливає на ціноутворення. Для конкурентоспроможних цін потрібна координація вартості, попиту, регулювання та інновацій. Вибір стратегії важливий для компаній в нестабільних умовах, особливо при зниженні активності споживачів. Вартість послуг формується витратами на інфраструктуру та технології, оскільки компанії інвестують в обладнання та мережі. Конкуренція змушує операторів коригувати ціни для конкурентоспроможності. Попит впливає на вартість послуг, дозволяючи підвищувати ціни при високому попиті та знижувати при спаді. Регуляторні вимоги, такі як обмеження тарифів і захист споживачів, також визначають цінову політику. Ці фактори критичні для правильного ціноутворення та успішної роботи телекомунікаційних компаній. Моделі ціноутворення оптимізують ціни операторами телекомунікацій, орієнтуючись на ринок, попит і технології. Управління ціною є викликом через необхідність балансу між ціною, якістю та конкуренцією. Компанії повинні адаптувати стратегії, враховуючи зміни в попиті, технології, законодавство та економіку.

Ключові слова

цінова політика, телекомунікаційні послуги, ціноутворення, управління ціною, рентабельність, конкурентоспроможність, витрати на інфраструктуру, технології 5g, регулювання, цінова стратегія.

JEL classification: L960; L110; L130; M100; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2025-2-327-80-88

УДК: 339.13:338.121

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Балабанова Л. В. Маркетинг : підручник. Київ : Знання-Прес, 2004. 645 с.
  2. Бутенко Н. В. Маркетинг : підручник. Київ : Атіка, 2008. 300 с.
  3. Гаркавенко С. С. Маркетинг : підручник. Київ : Лібра, 2007. 720 с.
  4. Іванова Л. О. Маркетинг послуг : навчальний посібник. Львів : Видавництво ЛТЕУ, 2018. 508 с.
  5. Король І. В. Маркетингові комунікації : навчально-методичний посібник. Умань : Візаві, 2018. 191 с.
  6. Могилевська О., Слободяник А., Данилевська-Жугунісова О. Ключові аспекти ціноутворення як елемент маркетингової політики підприємства. Економічний аналіз. 2022. Том 32. № 2. С. 140-145.
  7. Палеха Ю. І, Палеха О. Ю. Маркетинг інформаційних продуктів і послуг. Київ : Ліра, 2020. 480 с.
  8. Старостіна А. О., Кравченко В. А., Пригара О. Ю., Ярош-Дмитренко Л. О. Маркетинг: навч. посіб. Київ : НВП «Інтерсервіс», 2018. 216 с.
  9. Шканова О. М. Маркетингова товарна політика: навчальний посібник. Київ : МАУП, 2003. 160 с.
  10. Noble P. M., Gruca T. S. Industrial Pricing Strategies in Singapore and the U.S. : Same or Different? Asia Pacific Journal of Management. 1999. № 16 (2). Р. 293–303.
  11. Smit L., Van N. Selecting a pricing strategy : a statistical approach. Journal For New Generation Sciences. 2014. № 1. Р. 1–10.
  12. Cressman G. E. Value-based pricing. A state of the art review. 2012. Р. 1–80.
  13. Hinterhuber A. Customer value‐based pricing strategies : why companies resist. Journal of Business Strategy. 2008. № 29(4). Р. 41–50.
  14. Dudu O. F., Agwu M. E. A Review of The Effect of Pricing Strategies on The Purchase of Consumer Goods. International Journal of Research in Management, Science & Technology. 2014. № 2(2). Р. 88–102.
  15. Nagle T. T., Hogan J. E. The Strategy and Tactics of Pricing : a Guide to Growing More Profitably. London: Pearson-Prentice Hall. 2006.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->