Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2025, 3 (328), 55-61

Open Access Article

Інноваційна складова формування комунікативної стратегії підприємства

Балабаш Ольга Сергіївна
к. е. н, доцент, доцент кафедри менеджменту організацій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: balabash.olga@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5794-1309

Хетагурова Діана Олександрівна
викладач кафедри менеджменту організацій, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: diana.khetagurova.19@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0026-9053

Цитувати статтю:

Балабаш О. С., Хетагурова Д. О. Інноваційна складова формування комунікативної стратегії підприємства. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2025. № 3 (328). С. 55-61.

Анотація

Метою дослідження є обґрунтування теоретико-методичних засад формування комунікативної стратегії підприємства, яка сприятиме підвищенню ефективності його взаємодії з клієнтами шляхом запровадження інноваційних комунікативних технологій. Методика дослідження полягає у використанні підходу, що включає експертне оцінювання інноваційних технологій комунікації на прикладі торговельного підприємства. Результати дослідження доводять доцільність інтеграції інноваційних комунікативних технологій у формування комунікативної стратегії підприємства. Практична значимість результатів дослідження полягає у можливості використання запропонованої комунікативної стратегії для оптимізації комунікації з клієнтами. Впровадження інноваційних заходів сприяє зміцненню ринкових позицій, формуванню позитивного іміджу та забезпеченню конкурентоспроможності підприємства.

Ключові слова

комунікативна стратегія, торговельне підприємство, клієнтоорієнтованість, інновації, інтегровані комунікації.

JEL classification: M310; O310; L210; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2025-3-328-55-61

УДК: 005.57:005.21:658.8

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Кириченко С., Цвях П. Проблеми формування комунікацій на підприємстві. Агросвіт. 2020. № 12. С. 79–86. DOI: 10.32702/2306-6792.2020.12.79. URL: http://www.agrosvit.info/?op=1&z=3243&i=11 (дата звернення 20.04.2025).
  2. Гудзь О., Маковецька І. Управління комунікаціями в підприємствах: монографія. Львів : Галицька видавнича спілка, 2021. 216 с. URL: https://duikt.edu.ua/uploads/l_2244_33271965.pdf (дата звернення: 21.04.2025).
  3. Маковецька І. Особливості управління комунікаціями в підприємствах з ефективною взаємодією фахівців у сфері інформаційно-комунікаційних технологій. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: економіка і менеджмент. 2021. Вип. 51. С. 11-17. DOI: https://doi.org/10.32841/2413-2675/2021-51-2. URL: http://vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2021/51-2021/4.pdf (дата звернення: 21.04.2025).
  4. Соколик Р. Удосконалення комунікаційної стратегії підприємства : магістр. дипломна робота : 075 Маркетинг / Соколик Роман Олександрович ; наук. керівник Курбацька Лариса Миколаївна ; Дніпровський держ. аграр.-екон. ун-т, Ф-т менеджменту і маркетингу, Каф. маркетингу. Дніпро, 2022. 80 с. URL: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/7692 (дата звернення: 20.04.2025).
  5. Завербний А. Комунікаційні стратегії: проблеми та перспективи формування і реалізування за умов євроінтегрування. Innovation and Sustainability. 2022. № 1. С. 13-19. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2022.1.13.19. URL: https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/26 (дата звернення: 20.04.2025).
  6. Ілляшенко С. Маркетингові комунікації в стратегіях інноваційного розвитку підприємств / С. Ілляшенко, Ю. Шипуліна, Н. Ілляшенко // Маркетингові комунікації в сучасному мінливому середовищі = Komunikacja marketingowa w nowoczesnym zmieniającym się otoczeniu : міжнар. кол. монографія / заг. ред. В. Ф. Іванов, Є. В. Ромат ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка ; Краків. екон. ун-т. Київ : Студцентр, 2022. Розд. 2.1. С. 86-96. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/5cf87492-19d2-4533-a44fa41262cad305/content (дата звернення: 20.04.2025).
  7. Кузнецова І. Інноваційні технології управління підприємством сфери обслуговування в умовах змін бізнес-ландшафту. Сучасні технології управління: монографія / За заг. ред. д. е. н., професора І. О. Кузнецової,к. е. н., доцента О. С. Балабаш. Харків: «Діса плюс», 2023. 320 с. URL: https://surl.li/leulbm (дата звернення: 20.04.2025).
  8. Кузнецова І., Кублікова Т. Технології прийняття управлінських рішень щодо фінансового забезпечення інноваційної діяльності підприємства. Технології прийняття управлінських рішень: монографія / За заг. ред. д. е. н., професора І. О. Кузнецової. Харків: «Діса плюс», 2023. 430 с. Розд. 2.1. С. 151-173. URL: https://surl.li/xdcvfe (дата звернення: 20.04.2025).
  9. Осичка О., Ясинська С. Технології прийняття управлінських рішень щодо залучення клієнтів підприємств сфери послуг. Технології прийняття управлінських рішень: монографія / За заг. ред. д. е. н., професора І. О. Кузнецової. Харків: «Діса плюс», 2023. 430 с. Розд. 2.3. С. 199-224. URL: https://surl.li/xdcvfe (дата звернення: 20.04.2025).
  10. Зварич Л. Прийняття управлінських рішень в процесі формування інноваційної стратегії організації. Управлінські рішення в системі менеджменту підприємства: монографія / За заг. ред. д. е. н, професора І . О. Кузнецової, к. е. н., доцента О. С. Балабаш. Харків: «Діса плюс», 2024. 248 с. URL: https://surl.li/ebnjvl (дата звернення: 20.04.2025).
  11. Голік В. В. Концептуальні підходи до розуміння сутності поняття «стратегія». Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. Випуск 8. Частина 1. 2014. С. 72-76. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2014_8(1)__18 (дата звернення: 20.04.2025).
  12. Портер Майкл Е. Стратегія конкуренції / Портер Майкл Е.; [пер. з англ. А. Олійник, Р. Сільський]. К. : Основи, 1997. 390 с. (дата звернення: 20.04.2025).
  13. Побережна М. П. Комунікаційна стратегія: основні поняття та визначення. Управління сучасним підприємством: матеріали ІХ-ї Міжнародної науково-практичної конференції, Київ, 25–26 квітня 2013 р.: тези доп. Київ, НУХТ, 2013. С. 25-27. URL: https://dspace.nuft.edu.ua/server/api/core/bitstreams/02a3b20f-612e-4e51-8534-142b4df3c578/content (дата звернення: 20.04.2025).
  14. Balabash O., Ilin V., Poprozman N., Kuznetsova I., Shushpanov D., Slavina N. Content strategy in management of communications. Independent journal of management & production (IJM&P). 2021. 12(3). Pp. 232-242. DOI: 10.14807/ijmp.v12i3.1538. URL: http://www.ijmp.jor.br/index.php/ijmp/article/ view/1538 (дата звернення: 21.04.2025).
  15. Прийняття управлінських рішень: методи та моделі: монографія./ Кузнецова І. О., Балабаш О. С., Карпенко Ю. В., Сокуренко І. А.; за заг. ред. І. О. Кузнецової. Харків: Діса плюс, 2022. 156 с. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14682 (дата звернення: 21.04.2025).
  16. Балабаш О. С., Костенко Р. О. Управління комунікативними технологіями як основа забезпечення стійких конкурентних переваг підприємства сфери послуг. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2023. № 5-6 (306-307). С. 72-78. DOI: 10.32680/2409-9260-2023-5-6-306-307-72-78. URL: http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2023/306-307/page.php?id=abstract/ukr/72-78 (дата звернення: 21.04.2025).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->