Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2025, 3 (328), 55-61
Інноваційна складова формування комунікативної стратегії підприємства
Балабаш Ольга Сергіївна
к. е. н, доцент, доцент кафедри менеджменту організацій, Одеський національний економічний університет,
м. Одеса, Україна, e-mail: balabash.olga@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5794-1309
Хетагурова Діана Олександрівна
викладач кафедри менеджменту організацій, Одеський національний економічний університет,
м. Одеса, Україна, e-mail: diana.khetagurova.19@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-0026-9053
Цитувати статтю:
Балабаш О. С., Хетагурова Д. О. Інноваційна складова формування комунікативної стратегії підприємства. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2025. № 3 (328). С. 55-61.
Анотація
Метою дослідження є обґрунтування теоретико-методичних засад формування комунікативної стратегії
підприємства, яка сприятиме підвищенню ефективності його взаємодії з клієнтами шляхом запровадження інноваційних
комунікативних технологій. Методика дослідження полягає у використанні підходу, що включає експертне оцінювання
інноваційних технологій комунікації на прикладі торговельного підприємства. Результати дослідження доводять
доцільність інтеграції інноваційних комунікативних технологій у формування комунікативної стратегії підприємства.
Практична значимість результатів дослідження полягає у можливості використання запропонованої комунікативної
стратегії для оптимізації комунікації з клієнтами. Впровадження інноваційних заходів сприяє зміцненню ринкових
позицій, формуванню позитивного іміджу та забезпеченню конкурентоспроможності підприємства.
Ключові слова
комунікативна стратегія, торговельне підприємство, клієнтоорієнтованість, інновації, інтегровані
комунікації.
JEL classification: M310; O310; L210; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2025-3-328-55-61
УДК: 005.57:005.21:658.8
Література
- Кириченко С., Цвях П. Проблеми формування комунікацій на підприємстві. Агросвіт.
2020. № 12. С. 79–86. DOI: 10.32702/2306-6792.2020.12.79. URL: http://www.agrosvit.info/?op=1&z=3243&i=11 (дата звернення 20.04.2025).
- Гудзь О., Маковецька І. Управління комунікаціями в підприємствах: монографія. Львів
: Галицька видавнича спілка, 2021. 216 с. URL: https://duikt.edu.ua/uploads/l_2244_33271965.pdf (дата звернення: 21.04.2025).
- Маковецька І. Особливості управління комунікаціями в підприємствах з ефективною
взаємодією фахівців у сфері інформаційно-комунікаційних технологій. Науковий вісник
Міжнародного гуманітарного університету. Серія: економіка і менеджмент. 2021. Вип. 51.
С. 11-17. DOI: https://doi.org/10.32841/2413-2675/2021-51-2. URL: http://vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2021/51-2021/4.pdf (дата звернення: 21.04.2025).
- Соколик Р. Удосконалення комунікаційної стратегії підприємства : магістр. дипломна
робота : 075 Маркетинг / Соколик Роман Олександрович ; наук. керівник Курбацька Лариса
Миколаївна ; Дніпровський держ. аграр.-екон. ун-т, Ф-т менеджменту і маркетингу, Каф.
маркетингу. Дніпро, 2022. 80 с. URL: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/7692 (дата
звернення: 20.04.2025).
- Завербний А. Комунікаційні стратегії: проблеми та перспективи формування і
реалізування за умов євроінтегрування. Innovation and Sustainability. 2022. № 1. С. 13-19.
DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2022.1.13.19. URL: https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/26 (дата звернення: 20.04.2025).
- Ілляшенко С. Маркетингові комунікації в стратегіях інноваційного розвитку
підприємств / С. Ілляшенко, Ю. Шипуліна, Н. Ілляшенко // Маркетингові комунікації в
сучасному мінливому середовищі = Komunikacja marketingowa w nowoczesnym zmieniającym
się otoczeniu : міжнар. кол. монографія / заг. ред. В. Ф. Іванов, Є. В. Ромат ; Київ. нац.
ун-т ім. Т. Шевченка ; Краків. екон. ун-т. Київ : Студцентр, 2022. Розд. 2.1. С. 86-96. URL:
https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/5cf87492-19d2-4533-a44fa41262cad305/content (дата звернення: 20.04.2025).
- Кузнецова І. Інноваційні технології управління підприємством сфери обслуговування
в умовах змін бізнес-ландшафту. Сучасні технології управління: монографія / За заг. ред. д.
е. н., професора І. О. Кузнецової,к. е. н., доцента О. С. Балабаш. Харків: «Діса плюс», 2023.
320 с. URL: https://surl.li/leulbm (дата звернення: 20.04.2025).
- Кузнецова І., Кублікова Т. Технології прийняття управлінських рішень щодо
фінансового забезпечення інноваційної діяльності підприємства. Технології прийняття
управлінських рішень: монографія / За заг. ред. д. е. н., професора І. О. Кузнецової. Харків:
«Діса плюс», 2023. 430 с. Розд. 2.1. С. 151-173. URL: https://surl.li/xdcvfe (дата звернення:
20.04.2025).
- Осичка О., Ясинська С. Технології прийняття управлінських рішень щодо залучення
клієнтів підприємств сфери послуг. Технології прийняття управлінських рішень: монографія
/ За заг. ред. д. е. н., професора І. О. Кузнецової. Харків: «Діса плюс», 2023. 430 с. Розд. 2.3.
С. 199-224. URL: https://surl.li/xdcvfe (дата звернення: 20.04.2025).
- Зварич Л. Прийняття управлінських рішень в процесі формування інноваційної
стратегії організації. Управлінські рішення в системі менеджменту підприємства: монографія
/ За заг. ред. д. е. н, професора І . О. Кузнецової, к. е. н., доцента О. С. Балабаш. Харків: «Діса
плюс», 2024. 248 с. URL: https://surl.li/ebnjvl (дата звернення: 20.04.2025).
- Голік В. В. Концептуальні підходи до розуміння сутності поняття «стратегія».
Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. Випуск
8. Частина 1. 2014. С. 72-76. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2014_8(1)__18 (дата
звернення: 20.04.2025).
- Портер Майкл Е. Стратегія конкуренції / Портер Майкл Е.; [пер. з англ. А. Олійник,
Р. Сільський]. К. : Основи, 1997. 390 с. (дата звернення: 20.04.2025).
- Побережна М. П. Комунікаційна стратегія: основні поняття та визначення.
Управління сучасним підприємством: матеріали ІХ-ї Міжнародної науково-практичної
конференції, Київ, 25–26 квітня 2013 р.: тези доп. Київ, НУХТ, 2013. С. 25-27. URL:
https://dspace.nuft.edu.ua/server/api/core/bitstreams/02a3b20f-612e-4e51-8534-142b4df3c578/content (дата звернення: 20.04.2025).
- Balabash O., Ilin V., Poprozman N., Kuznetsova I., Shushpanov D., Slavina N. Content
strategy in management of communications. Independent journal of management & production
(IJM&P). 2021. 12(3). Pp. 232-242. DOI: 10.14807/ijmp.v12i3.1538. URL: http://www.ijmp.jor.br/index.php/ijmp/article/ view/1538 (дата звернення: 21.04.2025).
- Прийняття управлінських рішень: методи та моделі: монографія./ Кузнецова І. О., Балабаш О. С., Карпенко Ю. В., Сокуренко І. А.; за заг. ред. І. О. Кузнецової. Харків:
Діса плюс, 2022. 156 с. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14682 (дата
звернення: 21.04.2025).
- Балабаш О. С., Костенко Р. О. Управління комунікативними технологіями як
основа забезпечення стійких конкурентних переваг підприємства сфери послуг. Науковий
вісник Одеського національного економічного університету. 2023. № 5-6 (306-307). С.
72-78. DOI: 10.32680/2409-9260-2023-5-6-306-307-72-78. URL: http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2023/306-307/page.php?id=abstract/ukr/72-78 (дата звернення: 21.04.2025).