ISSN 2415-3869 (Online) Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2025, 6 (331), 80-86

Open Access Article

Теоретичні основи інвестиційної політики та маркетингу в енергетичному секторі України

Магдич Юлія Олегівна
аспірантка кафедри маркетингу та міжнародної логістики, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: yu.mahdych@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0009-0009-0782-4591

Стрій Любов Олексіївна
доктор економічних наук, професор, професор кафедри маркетингу та міжнародної логістики, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: striyla@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4683-1806

Отримано: 12.06.2025    Ухвалено: 24.06.2025    Опубліковано онлайн: 25.07.2025

Цитувати статтю:

Магдич Ю. О., Стрій Л. О. Теоретичні основи інвестиційної політики та маркетингу в енергетичному секторі України. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2025. № 6 (331). С. 80-86.

Анотація

Метою дослідження є дослідити взаємозв’язок між інвестиційною політикою та маркетинговими стратегіями підприємств енергетичного сектору України в умовах трансформації паливно-енергетичного комплексу, з урахуванням викликів цифровізації, енергоефективності, екологічної відповідальності та глобалізації. В роботі використано аналітичний, системний та порівняльний підходи для дослідження взаємозв’язку між інвестиційною діяльністю та маркетинговими стратегіями. Проведено аналіз наукових праць вітчизняних та зарубіжних вчених, присвячених інвестиціям, маркетингу та енергетичному сектору. Розглянуто нормативно-правову базу України щодо інвестиційної діяльності та визначено основні критерії класифікації інвестицій. Продемонстровано, що інвестиції є фундаментальним чинником розвитку енергетичного сектору, який створює фінансову основу для модернізації інфраструктури, впровадження новітніх технологій, підвищення енергоефективності та екологічної відповідальності. Встановлено прямий зв’язок між масштабами інвестиційної діяльності та рівнем розвитку маркетингової функції підприємства, що дозволяє формувати нові канали комунікації, адаптувати цінову політику та будувати сталий імідж бренду. Визначено, що інвестиційна політика в енергетичному секторі повинна мати комплексний характер і бути тісно пов’язаною з цілями сталого розвитку, що забезпечується залученням міжнародного капіталу та участю у програмах енергозбереження та цифровізації. Дослідження підтвердило, що енергетична інфраструктура є важливою складовою маркетингової політики, а інвестиції в неї мають прямий вплив на задоволення потреб ринку. Підкреслено, що специфіка енергетичного ринку вимагає інвестицій у цифрові технології, аналітичні системи та автоматизацію процесів для підвищення ефективності ринкової діяльності. Результати дослідження надають теоретичні засади для розробки ефективних управлінських рішень, що сприятимуть інтеграції інвестиційної політики та маркетингових стратегій енергетичних компаній в умовах динамічного зовнішнього середовища. Отримані висновки можуть бути використані при формуванні стратегій розвитку підприємств паливно- енергетичного комплексу, розробці інвестиційних програм та підвищенні їх конкурентоспроможності на національному та міжнародному ринках.

Ключові слова

інвестиції, маркетинг, енергетичні підприємства, конкурентоспроможність, діджиталізація, сталий розвиток, енергоефективність, екологічна відповідальність.

JEL classification: M310; O360; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2025-6-331-80-86

УДК: 330.3

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Про інвестиційну діяльність: Закон України від 18.09.2022 № 47. Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1560-12/ed20221010 (дата звернення: 17.05.2025).
  2. Шарп, В., Александер, Дж., & Бейлі, Дж. Інвестиції (5-те вид.). Нью-Джерсі : Енглвуд Кліффс. 1995. 1096 с. URL: https://archive.org/details/investments000shar/page/1/mode/1up?view=theater.
  3. Гітман, Л., & Джанк, М. Основи інвестування. 1997. 1008 с. URL: https://www.scribd.com/document/807501829/Учебник-1997-Основы-инвестирования-Гитман-Джонк (дата звернення: 17.05.2025).
  4. Кейнс, Дж. М. Загальна теорія зайнятості, відсотка та грошей. Нью-Йорк.1 936. 424 с. URL: https://archive.org/details/generaltheoryofe00keyn/page/60/mode/2up.
  5. Пересада, А., Коваленко, Ю., & Тютюнник, С. Інвестування: навч. посіб. Київ. 2001. 251 с. URL: https://fingal.com.ua/content/view/603/87/1/1/ (дата звернення: 17.05.2025).
  6. Захарченко, Н. Інвестування: навч. посіб. Одеса : Атлант ВОІ СОІУ. 2018. 184 с. URL: https://fpk.in.ua/images/biblioteka/3bac_pravo/Investuvannya-Zakharchenko.pdf (дата звернення: 17.05.2025).
  7. Аранчій, В., Томілін, О., & Дорогань-Писаренко, Л. Фінансовий менеджмент: навч. посіб. Полтава. 2021. 300 с. URL: https://fpk.in.ua/images/biblioteka/4bac_finan/Navch.posib._Finansovyy-menedzhment-2021r.pdf (дата звернення: 17.05.2025).
  8. Кицкай, Л. І. (2013). Фінансове забезпечення інвестиційних проектів з енергозбереження. Ефективна економіка, 2013. № 3. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1887 (дата звернення: 17.05.2025).
  9. Управління соціально-економічними системами на основі підвищення ефективності маркетингових послуг в умовах діджиталізації: монографія. / за ред. В. Чобіток. Харків. 2023. 363 с. URL: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/7218/1/pdf.pdf (дата звернення: 17.05.2025).
  10. Братковська, К. Маркетинг та ціноутворення на ринках енергії: навч. посіб. Запоріжжя. 2014. 91 с. URL: https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php/634907/mod_resource/content/1/НМП%20Маркетинг.PDF (дата звернення: 17.05.2025).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->