ISSN 2415-3869 (Online) Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2025, 6 (331), 87-94
Open Access Article
Обнявко Олександр Валентинович
кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу та міжнародної логістики, Одеський
національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: deansfpk@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-1299-3789
Полянська Ольга Євгенівна
старший викладач кафедри маркетингу та міжнародної логістики, Одеський національний економічний
університет, м. Одеса, Україна, e-mail: olga_polyanskaya@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-9147-329X
Балтян Яна Олександрівна
здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти кафедри маркетингу та міжнародної логістики,
Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: yanabaltian@gmail.com
Карапіра Олександра Олександрівна
здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти кафедри маркетингу та міжнародної логістики,
Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: karapiras@gmail.com
Отримано: 12.06.2025    Ухвалено: 25.06.2025    Опубліковано онлайн: 25.07.2025
Обнявко О. В., Полянська О. Є., Балтян Я. О., Карапіра О. О. Емоційний маркетинг як спосіб впливу на поведінку споживачів. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2025. № 6 (331). С. 87-94.
Метою статті є обґрунтування актуальності використання емоційного маркетингу як ефективного інструменту впливу на поведінку споживачів та формування довгострокових емоційних зв’язків між брендом і цільовою аудиторією. Для досягнення поставленої мети було проведено порівняльний аналіз традиційного та емоційного маркетингу, здійснено вивчення прикладів рекламних кампаній відомих брендів, а також проаналізовано ключові методи застосування емоційного маркетингу залежно від цілей кампанії та характеристик цільової аудиторії. У статті встановлено, що емоційний маркетинг суттєво впливає на процес прийняття рішень споживачами, сприяючи підвищенню лояльності та впізнаваності бренду. Запропоновано покроковий алгоритм впровадження емоційного маркетингу у бренд- стратегію компанії. Окрему увагу приділено ключовим показникам ефективності (KPI), які дозволяють вимірювати результативність маркетингових зусиль, спрямованих на створення емоційного зв’язку. Отримані результати можуть бути використані маркетологами, фахівцями з брендингу та стратегічного управління для розробки ефективних емоційних кампаній, що враховують специфіку сприйняття цільової аудиторії. Застосування представленого алгоритму дозволить компаніям підвищити конкурентоспроможність за рахунок емоційної диференціації бренду.
емоційний маркетинг, поведінка споживачів, методи емоційного маркетингу, потреби споживачів.
JEL classification: M310; M370; D910; L820; M100; DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2025-6-331-87-94
УДК: 339.138:159.9