Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2016, 1, 84-108

Open Access Article

THE PARTICIPANTS INTERACTION IN SOCIAL PARTNERSHIP OF CONSUMER COOPERATIVES IN UKRAINE: APPROACHES TO DETERMINE THE EFFECTIVENESS

Mokerova Nataliya
аssociate Professor of management of technology University of economy law "Krok", e-mail:Mokerova-fiz@rambler.ru

Cite this article:

Mokerova, N., О.(2016), The participants interaction in social partnership of consumer cooperatives in ukraine: approaches to determine the effectiveness. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 1(233), pp. 84-108.

Abstract

The aims of the article is to study the scientific and methodical approach to determine the effectiveness of social partnership involving collective participants in the system of consumer cooperatives. Analysis of interaction of participants of social partnership in the system of consumer cooperatives author based on his extended versions - “tetrapartnership”. To determine the effectiveness of relations between the parties of social partnership author proposed to apply game theory and in particular the model steam cooperative play. Under the proposed approach, participants identified a pair of Social Partnership consumer cooperatives, defining the content and nature of the relationship between agents in each pair reasonably indicators for the study of the interaction partners. Effectiveness of partnerships examined using regression analysis tools, allowing to identify the main directions of social partnership intensify relations with members of cooperative associations.

Keywords

consumer cooperatives, social partnership, “tetrapartnership”, the members of cooperative organizations, effectiveness of social partnership interaction, game theory, payment matrix.

JEL classification: R400

UD classification: 331.101

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Мокєрова Н.В. Оцінка механізму формування партнерських зв'язків на рівні обласної спілки споживчих товариств / Н. В. Мокєрова // Вісник ХНАУ. Серія «Технічні науки, сільськогосподарські науки, економічні науки». – 2012. - №12. – С. 145-150.
  2. Скляр Г. П. Економічні умови і протиріччя розвитку споживчої кооперації в перехідній економіці: монографія / Г.П. Скляр. — Полтава: РВВ ПУСКУ, 2008. — 279 с.
  3. Гевко І.Б. Методи прийняття управлінських рішень / І.Б. Гевко. – Київ : Кондор, 2009. – 187 с.
  4. Василенко В. А. Теорія і практика розробки управлінських рішень : навч. посібник / В. А. Василенко. – Київ : Центр учбової літ-ри, 2002. – 420с.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->