Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University 2017, 9, 74-83

Open Access Article

Problems of motivation and loyalty of creative workers are in innovative entrepreneurial activity

Kovalova Viktoriia
Candidate of Sciences (Economics), Associate Professor, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics, e-mail:vikakova04@gmail.com

Cite this article:

Kovalova, V. (2017), Problems of motivation and loyalty of creative workers are in innovative entrepreneurial activity. Ed.: М.D. Baldzhy (ed.-in-ch.) and others [Systema pensiinoho zabezpechennia Ukrainy ta yevrointehratsiini protsesy; za red.: М. D. Baldzhy (gol. red.)], Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University (ISSN 2313-4569), Odessa National Economics University, Odessa, No. 9(251), pp. 74-83.

Abstract

The article is considered the problems of loyalty, stimulations and motivations innovative activity of creative personnel in innovative entrepreneurial activity. Analyzed the distribution of volume expenses on the types of innovative activity in Ukraine. Analyzed the errors of the Ukrainian businessmen in relation to motivation of creative workers and creating in relation to their loyalty. Directions of moral creative stimulation of creative workers are offered.

Keywords

creativity, personnel, motivation of creativity, creation, innovative activity, enterprise

JEL classification: М120

UD classification: 00532:331.101.3:005.591.6

Лицензия Creative Commons
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

References

  1. Бирюкова И.Ю. Предпринимательская инновационная деятельность: понятие, особенности, виды / И.Ю. Бирюкова // Современные проблемы науки и образования. – 2012. – № 2. URL: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=5971 (дата обращения: 08.11.2017).
  2. Інноваційна діяльність промислових підприємств у 2015 році. URL: https://ukrstat.org/uk/druk/publicat/kat_u/publnauka_u.htm (дата обращения: 28.04.2016).
  3. Флорида Р. Креативный класс. Люди, которые создают будуще / Р. Флорида. пер. с англ. Н. Яцюк. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2016. – 420 с.
  4. Швед М., Довгань М. Розвиток творчого мислення як важлива складова формування творчої особистості / М. Швед, М. Довгань // Вісник Львів. Університету. Cерія педагогічна. – 2008. – Вип. 23. – С. 31-37.
  5. Amabile Teresa M. Componential Theory of Creativity / Т.М. Amabile. – Harvard Business School Working Paper, № 12-096, April 2012.
  6. Мухамедьяров А.М. Инновационный менеджмент: Учеб. Пособие / А.М. Мухамедьяров. – 2-е изд.: ИНФРА-М; Москва; 2008. – 137 с.
  7. Суворова А. Лояльность как она есть / А. Суворова. URL: http://www.salon-krasoty.ru/bisness/hr/upravlenie-personalom/lojalnost-personala/ (дата обращения: 04.04.2006).

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->