Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 5, 93-110
Open Access Article
Гулієв Руслан
Докторант Азербайджанського Університету Туризму і Менеджменту, e-mail:ceo@millenniumtour.az
Гулієв Р. Основні напрямки впровадження інновативних послуг на підприємствах лікувально-оздоровчого туризму Азербайджану. / Р. Гулієв // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2019. – № 5(268). – С. 93-110.
У статті розглядається значення інновацій на підприємствах лікувально-оздоровчого туризму Азербайджану, їх актуальність і ефективність. Автор підкреслює, що на сучасному етапі розвитку, в умовах підвищення конкуренції, туристичні компанії змушені виробляти і пропонувати інноваційні туристичні продукти, модернізуючи сферу туристичних послуг. Виходячи з цього, автором запропоновано основні пріоритети стратегічного розвитку підприємств лікувально-оздоровчого туризму в Азербайджані. Відзначається, що процес інновації в сфері туризму з сучасної точки зору досить специфічний. Інновації в сфері туризму – це цілеспрямовані, неминучі, керовані і практичні зміни і нововведення, які плануються на рівні держав і громадських об'єднань, організацій, що функціонують у сфері туризму. Так само підкреслюється, що в даний час існує два види інновацій в сфері туризму: кризові інновації і розвинена інновація. Кризова інновація – запобігання зникнення існуючого продукту з ринку і прийняття рішення застосувати конкретне нововведення для його збереження. Ця інновація за короткий термін поставляється на ринок і при правильному застосуванні цей продукт продовжує продаватися на ринку. Звертається увага на те, що посилення конкуренції на сучасному туристичному ринку в Азербайджані змушує туристичні компанії підготовлювати і пропонувати інноваційні туристичні продукти. В даний час готуються і впроваджуються сотні нових туристичних продуктів, що включають в себе як прості нововведення, так і якісні інновації. Автором відзначено, що при розробці інноваційного туристичного продукту необхідно спиратися як на місцевий, так і на закордонний досвід. Підкреслено, що в цілому, впровадження інновацій в сфері лікувально-оздоровчого туризму в країні означає поетапне впровадження інноваційних методик, поліпшення їх якості. Всі ці заходи забезпечать підвищення міжнародного іміджу Азербайджану. Основною стратегічною метою є формування умов для створення в Азербайджані сучасного, конкурентоспроможного і високоефективного, доступного для всіх верств населення комплексу лікувально-оздоровчого туризму.
лікувально-оздоровчий туризм, сфера туристичних послуг, інноватівниє послуги, санаторно-курортні організації, конкурентоспроможність туристичних підприємств.
JEL classification: L 830
УДК: 338.482.2