Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2019, 5, 93-110

Open Access Article

Основні напрямки впровадження інновативних послуг на підприємствах лікувально-оздоровчого туризму Азербайджану

Гулієв Руслан
Докторант Азербайджанського Університету Туризму і Менеджменту, e-mail:ceo@millenniumtour.az

Цитувати статтю:

Гулієв Р. Основні напрямки впровадження інновативних послуг на підприємствах лікувально-оздоровчого туризму Азербайджану. / Р. Гулієв // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: М.Д.Балджи (голов.ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2019. – № 5(268). – С. 93-110.

Анотація

У статті розглядається значення інновацій на підприємствах лікувально-оздоровчого туризму Азербайджану, їх актуальність і ефективність. Автор підкреслює, що на сучасному етапі розвитку, в умовах підвищення конкуренції, туристичні компанії змушені виробляти і пропонувати інноваційні туристичні продукти, модернізуючи сферу туристичних послуг. Виходячи з цього, автором запропоновано основні пріоритети стратегічного розвитку підприємств лікувально-оздоровчого туризму в Азербайджані. Відзначається, що процес інновації в сфері туризму з сучасної точки зору досить специфічний. Інновації в сфері туризму – це цілеспрямовані, неминучі, керовані і практичні зміни і нововведення, які плануються на рівні держав і громадських об'єднань, організацій, що функціонують у сфері туризму. Так само підкреслюється, що в даний час існує два види інновацій в сфері туризму: кризові інновації і розвинена інновація. Кризова інновація – запобігання зникнення існуючого продукту з ринку і прийняття рішення застосувати конкретне нововведення для його збереження. Ця інновація за короткий термін поставляється на ринок і при правильному застосуванні цей продукт продовжує продаватися на ринку. Звертається увага на те, що посилення конкуренції на сучасному туристичному ринку в Азербайджані змушує туристичні компанії підготовлювати і пропонувати інноваційні туристичні продукти. В даний час готуються і впроваджуються сотні нових туристичних продуктів, що включають в себе як прості нововведення, так і якісні інновації. Автором відзначено, що при розробці інноваційного туристичного продукту необхідно спиратися як на місцевий, так і на закордонний досвід. Підкреслено, що в цілому, впровадження інновацій в сфері лікувально-оздоровчого туризму в країні означає поетапне впровадження інноваційних методик, поліпшення їх якості. Всі ці заходи забезпечать підвищення міжнародного іміджу Азербайджану. Основною стратегічною метою є формування умов для створення в Азербайджані сучасного, конкурентоспроможного і високоефективного, доступного для всіх верств населення комплексу лікувально-оздоровчого туризму.

Ключові слова

лікувально-оздоровчий туризм, сфера туристичних послуг, інноватівниє послуги, санаторно-курортні організації, конкурентоспроможність туристичних підприємств.

JEL classification: L 830

УДК: 338.482.2

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Azərbaycanda turizm. Statistik məcmuə. Bakı, 2018.
  2. Azərbaycanda səhiyyə, sosial müdafiə və mənzil şəraiti. Statistik məcmuə. Bakı, 2018.
  3. Ümumdünya Səhiyyə Təşkilatının Nizamnaməsi. URL: http://apps.who.int/gb/bd/PDF/bd47/RU/constitution-ru.pdf
  4. Балабанов И.Т., Балабанов А.И. Экономика туризма. – М., 2003.
  5. Ветитнев А.М., Кусков А.С. Лечебный туризм. – М.: Форум, 2010.
  6. Кружалин В.И. Теоретические и практические аспекты развития туризма и рекреации в России // Туризм и рекреация. Фундаментальные и прикладные исследования. Труды V1 международной научно-практической конференции. – СПб.: ООО «Издательство Д.А.Р.К.», 2011.
  7. Моисеева В.Ю. Тенденции и факторы развития санаторно-курортных услуг в Российской Федерации // Вестник Самарского государственного экономического университета. Серия «Экономика». – 2012. – № 2 (88). – С. 67-72.
  8. Оборин М.С. Лечебно-оздоровительный туризм: теоретические подходы и классификация // Организация территории: статика, динамика, управление: материалы Всероссийской научно-практической конференции. – Уфа: Изд-во БГПУ, 2012. – С. 176-179.
  9. Оборин М.С., Девяткова Т.П., Владимирский Е.В. и др. Современные технологии курортного дела. – Пермь, 2012. – 114 с.
  10. Оборин М.С. Природная составляющая курортно-рекреационной сети региона // Региональные аспекты географических исследований и образования: материалы VIII Всероссийской научно-практической с международным участием. – Пенза: ПГПУ им. В.Г. Белинского, 2012. – С. 108-112.
  11. Azərbaycan Respublikasının Dövlət Statistika Komitəsi, Demoqrafiya, Əhalinin sayı [Elektron resurs] https://www.azstat.org/MESearch/details?lang=az&type=2&id=191&departament=11
  12. Chinar Hotel & Spa Naftalan müalicə-sağlamlıq kompleksində yeni xidmətlər və innovasiyalar haqqında [Elektron resurs] https://www.trend.az/azerbaijan/society/2553716.html
  13. Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev «Qalaaltı Hotel & SPA» müalicə-sağlamləq kompleksinin açılışında iştirak etmişdir. [Elektron resurs] https://ru.president.az/articles/15947/print
  14. Naxçıvanın Duz dağı xəstə uşaqlara şəfa verir.[Elektron resurs] https://ru.sputnik.az/health/20160320/404235073.html
  15. Azərbaycan Respublikasında ixtisaslaşmış turizm sənayesinin inkişafına dair Strateji Yol Xəritəsi [Elektron resurs] http://iqtisadiislahat.org/store//media/documents/fermanlar/syx/Turizm_senayesinin_inkishafina_dair_strateji_yol_xeritesi.pdf

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->