Науковий вісник Одеського національного економічного університету 2021, 7-8 (284-285), 143-149

Open Access Article

Аналіз ринку туристичних послуг Італії як фактор розвитку суспільства та економіки до та під час пандемії covid-19

Терещук Оксана Степанівна
кандидат географічних наук, доцент кафедри туризму та готельного господарства, Волинський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна, e-mail: t.oksana777@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-8131-1270

Лисюк Тетяна Василівна
кандидат географічних наук, доцент кафедри туризму та готельного господарства, Волинський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна, e-mail: tetiana.0602@gmail.com, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-1629-9652

Дробецька Влада Сергіївна
студент 5 курсу географічного факультету, Волинський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна, e-mail: drobetska_vlada@ukr.net, ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-4390-4777

Цитувати статтю:

Терещук О. С., Лисюк Т. В., Дробецька В. С. Аналіз ринку туристичних послуг Італії як фактор розвитку суспільства та економіки до та під час пандемії covid-19. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). Одеса: Одеський національний економічний університет. 2021. № 7-8(284-285). С. 143-149.

Анотація

Мета. Метою даного дослідження є аналіз поточної проблеми, а саме ситуації в італійській туристичній галузі, як важеля розвитку суспільства та економіки до та під час пандемії COVID-19 та лідера серед європейських країн у розвитку туризму. Методика. У статті використано методи теоретичного узагальнення із використанням елементів аналізу, синтезу, порівняння і систематизації. Для формування висновків застосовано метод логічного узагальнення та системного підходу. Результати. У статті з’ясовано, що у зв’язку із поширенням коронавірусу туристична індустрія Італії постала перед кризою, яка може виявитися найгіршою в історії світової економіки. Указано, що під час пандемії, спричиненої COVID-19, саме туризм постраждав найбільше, зокрема через обмежувальні заходи, які запроваджують держави на пересування громадян, карантин, заборону авіаперевезень тощо. Тому, оцінивши сьогоднішній стан туризму, з’ясовано, що іноземні потоки в країну постраждали найбільше, адже Італія значною мірою залежить від Європи, з якої надходить 79% туристів. Загальний обсяг перевезень в країні порівняно з аналогічним періодом 2019 року, впав на 93%, що є одним із найгірших результатів на континенті за даними Євроконтролю. Особливого краху зазнали круїзи, а розміщення та туризм ризикують втратити 30-35% обороту за базовим сценарієм та 60-70% за песимістичним, що ми бачимо на січень місяць 2021 року. Наукова новизна. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що у статті виявлено вплив та підсумовано наслідки пандемії COVID-19 для туристичної економіки Італії як провідної туристичної країни Європи, яка триває до цього моменту, і сформовано перелік заходів для якомога швидшого відновлення туристичних потоків до та з країни, для подальшого відновлення національної економіки загалом. Практична значимість. Надано практичні рекомендації щодо поступового виходу з кризи, упровадження яких дасть змогу зменшити рівень негативного впливу наслідків пандемії на економіку туристичної галузі Італії.

Ключові слова

туризм; туристична індустрія; бізнес; пандемія; економіка; криза, COVID-19.

JEL classification: Z320; DOI: 10.32680/2409-9260-2021-7-8-284-285-143-149

УДК: 658.153:005.5

Лицензия Creative Commons
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0. Переглянути копію цієї ліцензії можна за посиланням: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Література

  1. Александрова А. Ю. Международный туризм. М.: [б.и.], 2002. 337.
  2. Афанасенко И. Д. Туризм и реформирование экономики. Труды Академии туризма. 1995. № 1. 53–67 c.
  3. Coronavirus: quali le conseguenze per il turismo in Italia? URL: https://www.touringclub.it/.
  4. Сакаева Л. Р., Базарова Л. В. Понятия «туризм» и «туристический дискурс» в современной научной парадигме. Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2014. № 6 (36).В 2-х ч. Ч. I. С. 159–161.
  5. Щука Г. П. Туристська характеристика Італії. Географія та туризм. 2010. Вип. 6. C. 122-125.
  6. Смаль І.В. (2010). Туристичні ресурси світу. Ніжин : Вид-во Ніжин. держ. ун-у імені Миколи Гоголя, 2010. 336 c.
  7. Statistical Office of the European Union (2019), “Dynamics of tourist flows for the purpose of recreation and rest”. URL: https://ec.europa.eu/eurostat.

Україна, м.Одеса, 65082
вул. Гоголя, 18, ауд. 110.
(048) 777-89-16
visnik.nauka visnik.nauka@gmail.com

ПнВтСрЧтПтСбНд

 

Flag Counter
 -->